Magazin online vs. Magazin tradițional (comparație)

Magazin online vs. Magazin tradițional (comparație)

Făcând o comparație OBIECTIVĂ între un magazin online și un magazin tradițional la ce concluzie se poate ajunge?

Să le analizăm pe rând.

Magazin tradițional

Pentru a deschide un magazin tradițional aveți nevoie de:

  1. Un spațiu – Chiria pentru un astfel de spațiu, raportat la orașul în care vrei sa deschizi un astfel de magazin este de minim 1.500 lei și poate ajunge la peste 10.000 lei, evident, totul în funcție de populația acelui oraș, de puterea de cumpărare și de chirii;
  2. Echiparea spațiului – După ce ai închiriat spațiul respectiv, ai nevoie de rafturi, gondolă/gondole de expunere, stand expunere și/sau tot felul de sisteme de expunere a mărfurilor pe care tu le pui la vânzare. În această situație pentru echiparea magazinului vei avea nevoie de minim 5.000 lei;
  3. Angajare/angajări – Ai găsit spațiu, l-ai echipat, acum ai nevoie de un angajat. Și în această situație, spre nefericirea ta, înregistrezi o altă cheltuială. Această cheltuială se poate ridica la aproximativ 2.000 lei. (mai mult sau mai puțin)

La aceste cheltuieli suplimentare, adaugi în mod evident și cheltuielile cu înființarea firmei, casa de marcat și așa mai departe.

Avem: 1.500 lei (spațiu) + 5.000 lei (echiparea spațiului) = 6.500 lei

Nu am luat în calcul salariul pentru că această cheltuială este înregistrată la finalul primei luni de activitate.

Însă, în fiecare lună dumneavoastră vă “asigurați” două cheltuieli: una cu spațiul și una cu salariul angajatului. Prin urmare, la finalul fiecărei luni trebuie să scoateți din buzunar minim 3.500 lei.

Magazin online (site de vânzare)

Pentru a deschide un magazin online aveți nevoie de:

  1. Un domeniu pentru viitorul site. (.ro, .com, .net, .biz, .eu, .info – de preferat .ro) Prețul unul domeniu .ro este de aproximativ 190 lei. ATENȚIE – 190 lei pentru un domeniu achiziționat pe viață;
  2. După achiziționarea domeniului aveți nevoie de o persoană sau mai multe persoane care să se ocupe de realizarea site-ului dumneavoastră (de design, de implementare, de conținutul site-ului, de crearea unei pagini de facebook, de crearea unui plan de postări pentru facebook, de campanii de promovare prin google adwords și prin facebook, de punerea pe picioare a unei afaceri în adevăratul sens al cuvântului). Prețul pentru un magazin online fresh poate varia între 1.500 lei și 2.500 lei (în funcţie de nivelul de dificultate şi fără promovare).

Atât domeniul cât și site-ul rămân ale dumneavoastră, nemaifiind nevoie să achitați lunar chiria și salariul angajatului ca în cazul magazinului tradițional.

Să recapitulăm…

  • Costurile pentru un MAGAZIN TRADIȚIONAL sunt de minim 6.500 lei (pentru chiria/prima lună şi pentru echiparea spaţiului respectiv) + minim 3.500 lei/lună (în fiecare lună de activitate) pentru salariul persoanei angajate şi pentru chirie;
  • Costurile pentru un MAGAZIN ONLINE sunt de aproximativ 2.200 lei (achziţie domeniu + realizare site) + maxim 200 lei/lună pentru întreţinerea site-ului.

Cel mai important aspect din această comparaţie este reprezentat de faptul că un MAGAZIN ONLINE se adresează tuturor persoanelor care utilizează internetul (aproximativ 11 milioane de români utilizează internetul). MAGAZINUL TRADIȚIONAL se adresează STRICT populaţiei oraşului în care îşi desfăşoară activitatea.

CONCLUZIILE le puteţi trage dumneavoastră.

Sitelite vă stă la dispoziţie pentru realizarea unui magazin online fresh care să se ridice la nivelul dorit de potenţialii dumneavoastră clienţi.

Share