Prețul corect al unui site – abordare generală

Prețul corect al unui site - abordare generală

Trebuie să recunsc faptul că acest subiect este preferatul meu. Asta pentru că după un simplu research, am reușit să observ (deși n-aș fi vrut asta) că există foarte multe “site-uri” în care anumite persoane își prezintă activitatea și îi lasă pe oameni să creadă că ei realizează site-uri pentru sume cuprinse între 200 lei și 600 lei. Asta pe lângă faptul că site-urile respective (site-urile lor) sunt de o hidoșenie ieșită din comun. Altminteri, nu înțeleg nemulțumirea anumitor persoane care apelează la astfel de “agenții care se ocupă cu realizarea de site-uri de vânzare și de prezentare”. Dumnevoastră vă aștepați ca tableta de ciocolată pe care ați plătit 80 de bani să aibă gustul ciocolatei Ritter Sport al cărei preț este de 5 lei? Nu se poate!

Ideea este în felul următor…

Pe piață există trei tipuri de agenții/firme care se ocupă cu realizarea de site-uri și cu marketing online, și anume:

  • Agenții/firme mici – având o vechime de maxim 2 ani pe piață și un portofoliu care poate conține între 10 și 30 de site-uri realizate (mai mult sau mai puțin) – Aici se regăsesc și cei despre care am scris la începutul acestui articol. Adică acele agenții care își prezintă activitatea cu ajutorul propriului site (care de cele mai multe ori este de o hidoșenie ieșită din comun – cum am zis mai sus)  și încearcă să transmită faptul că ele realizează site-uri de prezentare și de vânzare pentru sume cuprinse între 200 lei și 600 lei. Aceste aşa zise “agenţii”, “realizează” respectivele site-uri cu ajutorul unor platforme online, fără a avea minime cunoştinţe de programare, optimizare sau mai simplu spus, fără a avea minime cunoştinţe în tot ceea ce ţine de realizarea unui site. Din această cauză un client al unor astfel de “agenţii” se trezeşte în situaţia în care pe site-ul său apar codurile de programare în locul textelor. Tot din această cauză clientul se trezeşte în situaţia în care, oamenilor nu le face plăcere să intre pe acel site, asta pentru că este “oribil” din punct de vedere cromatic (asta se întâmplă pentru că respectivele “agenţii” habar nu au să creeze un design pentru un site sau să lucreze cu o temă ce trebuie adaptată cerinţelor clientului). Iar o altă problemă este reprezentată de modul în care aceste “agenții” realizează structura unui site. Toate site-urile acestor “agenții” au textul strcturat într-un chenar, asta pentru că e ușor să mimezi că știi să faci site-uri cu autorul anumitor platforme online.

ATENŢIE – A nu se înţelege că toate agenţiile mici din România se regăsesc în ceea ce am scris mai sus. Am făcut referire strict la acele “agenţii” care spun că pentru o sumă cuprinsă între 200 lei – 600 lei pot face site-uri ”minune”.

  • Agenții/firme medii – având o vechime cuprinsă între 2 și 4 ani și un portofoliu care poate conține peste 40 de site-uri realizate (mai mult sau mai puțin) – În această categorie se regăsesc anumite agenții care datorită portofoliului pe care îl dețin își permit să ceară între 2.000 euro și 3.500 euro pentru un site de prezentare și între 3.000 euro și 7.000 euro pentru un site de vânzare. Această categorie se află la polul opus, raportându-mă în ceea ce afirm la ce am scris mai sus despre agențiile mici. De ce se află la polul opus sau ce înseamnă că se află la polul opus? Se află la polul opus pentru că percep sume exagerate (sau mult prea mari / sau enorme) pentru site-uri care se pot face fără niciun fel de problemă pentru sume mult mai mici (pentru aproximativ 20-25% din ceea ce ei cer). ÎNSĂ, naivitatea și necunoștința, te pot face în foarte multe situații să crezi că 13.500 lei, reprezintă o sumă absolut normală pentru un site de prezentare.

În urmă cu aproximativ 4 luni am fost contactați de un domn care deține o autoservire. Acest domn își dorea să îl ajutăm cu realizarea unui site de prezentare pentru business-ul său. Autoservirea era realizată după un model din New York și se dorea a fi “de lux (din cele spuse de domnul respectiv). Ce este drept, trebuie să recunosc faptul că atât locația cât și mâncarea erau direct proporționale cu lux-ul descris de domnul respectiv.

În cele din urmă i-am spus domnului respectiv că îi putem realiza site-ul (cu logo, design realizat de noi, fotografii profesionale pentru preparate, pagină de facebook + locație în google maps, plan de postări pentru facebook și conținut site) pentru aproximativ 3.000 lei (3.000 lei pentru că domnul respectiv a vrut ca noi să venim cu un fotograf și să realizăm fotografii profesionale la preparatele din acea autoservire și la locație).

Spre surprinderea noastră, domnul respectiv a spus că nu este de acord cu ceea ce noi am propus pentru că suma cerută de noi este foarte mică și nu poate avea încredere că facem ceva de care să fie mulțumit.

La scurt timp, după o discuție avută cu o anumită persoană, am înțeles că domnul care deținea autoservirea a apelat la o altă agenție și că pentru site-ul dumnealui plătește 3.000 euro. Adică 13.500 lei. Acea “anumită persoană” lucra la firma care s-a ocupat de realizarea site-ului și era chiar project manager-ul.

Poate pare o fantezie, poate pare o fabulă, poate pare o modalitate prin care încerc eu să ridic în slavi calitatea serviciilor noastre la prețuri CORECTE, însă totul este perfect adevărat.

  • Companii / Agenții / Firme mari – având o vechime de peste 4 ani și un portofoliu care poate conține peste 100 de site-uri realizate (mai mult sau mai puțin) – În cadrul acestei categorii ne putem raporta la companii/agenții/firme mari care sunt de foarte mult timp pe piață, care au foarte mulți angajați și care îşi fac treaba extraordinar și în ale căror portofolii se regăsesc brand-uri interne și internaționale, iar prețurile pentru realizarea unui site de vânzare sau de prezentare pleacă de la aproximativ 5.000 euro. În această situație vorbim despre site-uri care au un nivel de dificultate foarte ridicat și de design-eri și de programatori care vin în permanența cu “acel ceva nou” care să îi “surprindă” retina celui care le/îl accesează.

Însă, raportându-mă la site-urile de prezentare și de vânzare (magazine online) care se cer în momentul de față și la care pot avea acces foarte multe business-uri/foarte mulți oameni, evident din punct de vedere financiar, vă pot spune că site-urile sunt SITE-URI și atât. Crearea design-ului și programarea sunt la fel la toți cei care se ocupă cu așa ceva, bineînțeles, dacă acele persoane sunt foarte bine pregătite.

Nu există site-uri de aur, argint, platină, bronz, zirconiu sau cristal. Există site-uri de prezentare și site-uri de vânzare. În schimb, povestea din spatele vânzării este alta, tocmai din acestă cauză multe persoane ajung să plătească 2.000, 3.000 sau 7.000 euro pentru un site, pentru că se află în necunoștință de cauză și pentru că au impresia că site-ul o să fie realizat din “acel ceva” prețios. Cel mai prețios lucru pe care dumneavoastră îl aveți este reprezentat de produsul sau produsele pentru care clientul vă caută.

Iar în cazul persoanelor care apelează la marile “agenții” care “realizează” site-uri pentru sume cuprinse între 200 lei și 600 lei, le pot spune că de cele mai multe ori este foarte adevărat că “atât cât investești în imaginea business-ului tău, atât produci, atât ai, atât face”.

În CONCLUZIE pot spune că:

  1. În mod normal, prețul pentru realizarea unui site de prezentare poate varia între 1.500 lei și 3.500 lei. (3.500 lei în condițiile în care clientul își dorește un site al cărui process de realizare prezintă un nivel de dificultate ridicat);
  2. În același mod normal, prețul pentru realizarea unui site de vânzare (magazin online), poate varia între 2.000 lei și 4.000 lei. (la fel ca mai sus, totul raportat la nivelul de dificultate pe care l-ar prezenta realizarea respectivului site);
  3. Din punctul nostru de vedere, prețul unui site, trebuie să fie REAL și mai apoi DIRECT PROPORȚIONAL cu munca depusă pentru realizarea lui. În niciun caz, nu trebuie supra-mega-ultra evaluată munca în tot ceea ce ține de realizarea unui site;
  4. De pe urma a tot ceea ce am scris mai sus nu vreau să se înțeleagă că noi suntem peste toți cei despre care am discutat și că noi suntem singura și cea mai bună soluție în ceea ce privește site-ul dumneavoastră. Ceea ce vreau să se înțeleagă este că prețul unui serviciu trebuie să fie direct proporțional cu munca depusă, în niciun caz prețul nu trebuie să fie de 4 sau de 5 ori mai mare decât munca depusă. Iar singura persoană care este în măsură să evalueze o astfel de situație, sunteți dumneavoastră;
  5. Ceea ce vreau ca dumneavoastră să înțelegeți este că în momentul în care o să vreți să apelați la o agenție pentru realizarea unui site să aveți în vedere că prețul trebuie să fie CORECT și direct raportat la munca depusă;
  6. În mod evident, prețul pentru realizarea unui site poate să sufere anumte modificări, totul raportându-se la nivelul de dificulate al site-ului, la ceea ce ar vrea clientul să conţină acel site.

Sitelite vă stă la dispoziţie pentru orice fel de întrebări aveţi şi pentru realizarea unui site aşa cum vă doriţi.

Share